نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1893
-
الف
+

ایران از رقابت برای اسکار حذف شد

آکادمی اسکار در حالی فهرست اولیه ۱۰ فلم نامزد دریافت جایزه بهترین فلم بین‌المللی ۲۰۱۹ را منتشر کرد که نامی از مستند «در جستجوی فریده» نماینده معرفی شده از سوی ایران در این لیست دیده نمی شود.

به گزارش آی فیلم 2 ، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی شامگاه ۱۶ دسمبر (۲۵ قوس) فهرست کوتاه نامزدهای بخش‌های بهترین مستند بلند، بهترین مستند کوتاه، بهترین فلم بین المللی، بهترین چهره‌پردازی، بهترین موسیقی متن، بهترین ترانه، بهترین انیمیشن کوتاه، بهترین فلم کوتاه و بهترین جلوه های تصویری نود و دومین دوره جوایز اسکار را اعلام کرد.

سینمای ایران در سال روان با مستند «در جستجوی فریده» ساخته آزاده موسوی و کوروش عطایی برای حضور در دو بخش بهترین مستند بلند و بهترین فلم بین المللی نامزد شده بود که البته در نهایت در هر دو بخش ناکام ماند و نتوانست به فهرست کوتاه نامزدها راه پیدا کند.

«در جستجوی فریده» یک فلم مستند به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «آزاده موسوی» و «کوروش عطائی»، محصول سال 1379است. این مستند در سی و ششمین جشنواره جهانی فلم فجر ایران نیز به نمایش درآمد.

فلم‌های «انگل» از کوریای جنوبی، «بینوایان» از فرانسه، «پرنده نقاشی‌شده» از جمهوری چک، «حقیقت و عدالت» از استونی، «آن‌ها که باقی ماندند» از مجارستان، «هانی‌لند» از مقدونیه شمالی، «بدون مسیح» از لهستان، «Beanpole» از روسیه، «درد و افتخار» از اسپانیا و «آتلانتیک» از سنگال فلم‌های حاضر در فهرست اعلام شده از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینما هستند.

«وکیل مدافع»، «کارخانه امریکایی»، «آپولو»، «آپولو ۱۱»، «آکوارلا»، «بزرگ‌ترین مزرعه کوچک»، «غار»، «مرز دموکراسی»، «برای ساما»، «هک بزرگ»، «هانی‌لند»، «خانه را خراب کن»، «خدمتکار»، «میدنایت فامیلی» و «ملت تک‌فرزند» در فهرست مستندهای بلند حضور دارند که از میان آن‌ها نامزدهای نهایی انتخاب می‌شوند.

ب م

نظر شما
ارسال نظر